Chip tuningas – tai elektroninis automobilio variklio galios padidinimas. Tai suteikia vairavimo malonumą ir padidina saugumą kelyje. Tai leis iš naujo atrasti savo automobilį – greičiau, saugiau, naudojant mažiau degalų. Lustų derinimas apima gamintojo paliktų rezervų naudojimą. Tokios atsargos didžiausios automobiliuose su turbokompresoriais, tačiau jų yra ir automobiliuose be turbinos.
Profesionalumas visų pirma
Tiesa ta, kad profesionalus lustų derinimas, individualiai pritaikytas konkrečiam varikliui, gali duoti daug naudos. Viskas prasideda nuo pirminės automobilio diagnostikos. Jos dėka specialistai gali pakoreguoti nustatymus taip, kad jie nekeltų pavojaus transporto priemonei.
Dar vienas aspektas, į kurį verta atkreipti dėmesį – techninė automobilio būklė. Jei jis yra geros būklės, nėra jokių kontraindikacijų didinti galią. Be to, reguliarus alyvos, filtrų ir kitų eksploatacinių dalių keitimas turės teigiamos įtakos variklio darbui po lusto derinimo.
Automobilių gamintojai dažnai „taupo“ galią, nustatydami variklius konservatyviau. Naudodami lustų derinimą turite galimybę susigrąžinti tas paslėptas arklio galias. Efektai? Geresnė važiavimo dinamika, sklandesnis įsibėgėjimas ir – kas daugeliui vairuotojų dažnai būna netikėta – mažesnės degalų sąnaudos.
Nebūk pasyvus
Užuot laikęsi pasyviu požiūriu, verta pagalvoti, kaip optimizuoti savo automobilio veikimą. Profesionalus lustų derinimas gali būti atsakymas į jūsų poreikius. Tačiau nepamirškite visada naudotis patikrintų specialistų paslaugomis. Tuomet chip tuning taps investicija, o ne rizikingu žaislu.
Kas yra variklio lustų derinimas?
Benzininis automobilis turi įtaisą, vadinamą variklio valdymo bloku (ECU). Tai kompiuteris, atsakingas už variklio darbą visomis sūkių ir apkrovos sąlygomis. ECU turi žinių, kaip valdyti degalų ir uždegimo / įpurškimo laiką bet kokiomis sąlygomis. Į ECU įvedami parametrai paruošiami taip, kad automobilio ilgaamžiškumas būtų kuo didesnis, bet nebūtinai tam, kad variklis išvystytų didžiausią galią ir sukimo momentą bei degintų mažiausiai degalų. Kodėl?
Ne visi rūpinasi savo automobiliu. Gamykla sąmoningai sumažina variklio našumą, kad apsaugotų jį nuo gedimų dėl netinkamo veikimo. Variklis kartais dirba ilgai, nepaisant valdymo elementų pažeidimų, kartais varomas nekokybišku kuru, laiku nepakeičiamos naudojamos eksploatacinės medžiagos.
Automobilių mokesčiai Vakarų Europoje priklauso nuo variklio galios, todėl dauguma Vokietijos rinkoje siūlomų automobilių turi mažesnę galią nei jų analogai Japonijos ar Amerikos rinkoms – nors jų sukimo momentas yra toks pat. Automobilių gamintojams apsimoka homologuoti vieną, galingiausią variklį, o sumažintos galios variantams nebereikia individualaus homologavimo, jei tik jie atitinka išmetamųjų teršalų standartus. Tai sumažina įvairių variklių kūrimo išlaidas, bet taip pat suteikia galimybę sustiprinti silpnesnių variantų variklius.